perjantai 9. lokakuuta 2015

"Sun silmät kertoi sen, näin niissä totuuden"

Asia, josta en ikinä uskonut puhuvani blogissa tai muutenkaan julkisesti. Nimittäin ajattelin nyt vähän rupatella teille aiheesta, Antti Tuisku.
Ajattelin kuitenkin tehdä asiasta erillisen postauksen, sillä ehkä uskallan jo olla asiaa häpeämättä. Aihe tuli lähinnä siksi mieleen, kun katsoin juuri Vain Elämää jossa oli kyseisen jäbän päivä.

Mä aloin kuunteleen sitä heti idolsin jälkeen, kaks ekaa levyä omistan, niiden pitäs ehkä vieläkin olla tallella, en oo täysin varma. Ainakin siis kaksi ekaa levyä olen omistanut. Minun jouluni - levyä en enään ostanut, mutta siitä tykkään myös.
Kun Tuisku julkaisi samaan aikaan kaksi levyä (Ney York ja Rovaniemi) voin rehellisesti sanoa, etten ole niitä levyjä koskaan kuunnellut. Se tyyli ei vain itseen iske ollenkaan. Siitä lähti tämä kieltäminen ja Tuiskun "vihaaminen". Enään Tuisku ei ollutkaan hyvä, eikä sitä voinut kuunnella. vuonna 2013 löysin Tuiskun taas uudestaan ja silloin julkaistulla levyllä taas oli niitä hyviä biisejä.
En nykyäänkään voi sanovani fanottavani Antti Tuiskua, enkä todellakaan ylistä hänen jokaista teostaan. Mutta sen sanon, että on tämä mies tehnyt paljon hyviä biisejä. Niitä on kuunneltu niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina.

Monesti jos olen surullinen, alakuloinen tai muuten vain menee huonosti niin Tuiskun biisit on niitä mitä yleensä minulla soi. Musiikki auttaa paljon kokoamaan ajatuksia ja miettimään asioita. Olen mennyt monesti johonkin pellon reunaan itkemään ja kuuntelemaan musiikkia, juurikin tyyliin jotain yksinäinen ja tyhjä huone biisejä.
Mulle näissäkin biiseissä merkitsee todella paljon ne sanat. Niin monen biisin sanoihin oon voinu tän n.12vuoden aikana samaistua. (Herranjestas joko se on noin kauan ollut "olemassa").
Mä oon kerran tainnu nähdä Tuiskun livenä, ihan alkuaikoina Valkeakosken liikuntahallissa. En mä siitä keikasta juuri mitään muista, mut taisin tykätä vielä silloin. Olisi kyllä mukava nähdä millaista meno on nykyään.

Yläasteen aikana, varsinkin sillon Vieraat kasvot oli todella kovassa kuuntelussa.

 Vieraat kasvot nään
Ne ei oo kenenkään
Mut mielikuva tää
Tatuoituna selkään jää
Taas lehdet kirjoittaa
Mut esille nostaa
Laittaa kansiin kehyksin
Mut silti oon yksin
Kun kuori vaan kiinnostaa


Jos oli sydänsuruja, niin todella moni biisi sopi siihenkin oikein täydellisesti.  Eräänä kesänä  Jää Tai  mee kappale oli tosi kovassa kuuntelussa myös. 

Ikinä en ole pelännyt mitään
pelännyt niin kuin sun sanoja pelkään
mutten mä voin sinun sydäntä kääntää
vaikka mä huudan rakasta, rakasta mua
vaikka mä huudan rakasta, rakasta mua
vaikka mä huudan rakasta, rakasta mua!

Moni moni muukin biisi on ollut ja on edelleen tietyissä hetkissä hyvinkin paljon läsnä. Moni biisi tuo erinäisiä, hyviä sekä pahoja, muistoja mieleen. 
Vielä neljä vuotta sitten en olis voinu myöntää kuuntelevani Antti Tuiskua, edes satunnaisesti. Mutta oikeesti, tää jätkä tekee niin hyviä biisejä, tai lähinnä noi sanoitukset on monessa biisissä todella hyviä. Suosittelen siis lämpimästi kyllä tutustumaan. Uusimmalta levyltä löytyy myös pari sanoituksiltaan todella hyvää kappaletta. En kommentoi sekä Hei hoi paita pois.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Sillä vierelläsi on kaunista niin
Lumi hiutaleet leijuu tähdet taivaassa keinuu
Vierelläsi on kaunista niin
Ei mpimeä haittaa tää joulumme on
Niin kaunista aikaa
Vierelläsi

Sä veit mut sun kauneimpaan paikkaan
Ja päästit mut sun sydämmeen
Jäljet jätit mun elämän viivaan
Oon sun tästä ikuisuuteen

Tämä yhteinen tie
Meidät mukanaan vie

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti